lördag 15 maj 2010

Planer för hallen
















 Det är regnväder ute så välkomna in!!


Halloj lördag förmiddag!

Fastnade i tankar om hallen igår - bara sådär under hemtentaskrivandet! Tyckte för stunden att det fanns viktigare saker att ägna mig åt än att få läxor gjorda, hi hi.

Vår hall har en öppen planlösning och den mynnar nästan omedelbart ut i vardagsrummet. Jag tycker att det är tråkigt att inte kunna ha tapeter i hallen. Som det är nu måste färgen på väggarna i hallen fortsätta ut i vardagsrummet för att det ska bli enhetligt. De tidigare ägarna har satt upp vävtapeter på väggarna men jag tycker det passar bättre med vanliga papperstapeter alternativt bredspacklade väggar - tycker det gör sig bättre i ett sådant här gammalt hus.























Dörren ovan är sååå charmig, den liksom fönstret på väggen har hittats i uthuset på gården. Passagen genom dörren är trång så det går inte att ta in några nya möbler den här vägen när det blir så dags, tur att det finns en passage in från köket också.




Kransen på dörren är en gåva från min vän T som köpt den på sia. Soffan är gammal. På andra sidan fönstret...



... finns detta utrymme, vårt TV-rum! Fåtöljen har min momor ägt. Hon finns tyvärr inte i livet längre och jag är jätteglad över att ha något kvar efter henne.

Det jag började grubbla över igår är att köpa något åt det här hållet....


















... extremt underbara pardörrar och sedan sätta upp väggar och dörrarna ut mot vardagsrummet. Tänkte kombinera detta med vitmålad bröstpanel och denna...























...superfina tapet från Sanderson!! Japp, det kommer bli kanon - precis som jag vill ha det :)

Ny dag - tid att göra de läxor jag grubblade bort igår :)

Ha en skön lördag!

Tjing från aka

2 kommentarer:

  1. Först när jag läste tänkte jag: "men er hall är ju jättesnygg som den är, det behöver väl inte ändras om!?"...men sen när du presenterade dina nya ideér så inser jag att den kommer att bli ännu snyggare med pardörren samt den blommiga tapeten! Hallen ser ju ganska stor ut, så jag tror inte att den börjar kännas trång fastän ni "stänger in" den o vardagsrummet är ju minsann öppet från förr, så för den skull har det knappast heller nån betydelse! Nu ska jag slänga mig raklång på gräsmattan en stund medan dottern sover, här visar termometern 28 grader i skuggan, så man orkar inte med så mycket annat :). Kram/Annie

    SvaraRadera
  2. Jaa, vilken fin hall ni har! Men sådant känner man ju själv om man inte är nöjd. Ditt förslag är också superfint, men jag älskar den där hallen som jag ser den.:-) Kram Stina

    SvaraRadera