tisdag 18 maj 2010

Nytt i skåpen

















Fina VILL HA-koppar från Ellis Corner.


TJING PÅ ER!


Hoppas ni haft en bra dag! Det är långt till fredagsmys men lite fin keramik piggar alltid upp :) Kopparna ovan är så superfina att jag nästan får rysningar! Ser ni texten på koppen " kom ta min hand". Jag går verkligen igång på fint hantverk i kombination med tänkvärd text, någon mer??























Dessa fina koppar skulle jag gärna ta fram om vi fick vänner på besök! Eller varför inte bara lyxa till sin egen vardag genom att börja frukosten med en kopp thé ur en sådan här söt kopp!























Vill ha! De finns hos Krukmakeri Krusidull.



Fint hantverk när det är som bäst...





































... med flera användningsområden. Från Skarp Kalligrafi.




Två olika lampetter...























...visst är de fina! Från Krukmakeri Krusidull.



Kruka från Ellis Corner.

Kan inte se mig mätt på allt det här vackra, blir alldeles shopping-tokig av bilderna! Borde kanske skola om mig till keramiker men gissar att jag inte skulle kunna åstadkomma något så här fint hur mycket jag än
övade  :)



TREVLIG KVÄLL!

3 kommentarer:

  1. Vilken trevlig blogg du har! Och vilka fina små hus. Blev inspirerad till att bygga något liknande till vår hund. Kanske en exakt kopia av vårt hus?!

    SvaraRadera
  2. Vad fina koppar du visar. Speciellt de med text på tycker jag om, en bra kombination med kaffepaus samt några visdomsord :).

    SvaraRadera
  3. Fantastiska koppar! Jag skulle vilja ha nya frukostkoppar och alla du visar skulle passa förträffligt! Jag får ta och rensa och sälja det jag har på tradera och sedan önska några av dom du visar, kanske Skarps. Sååååå snygggt!
    Agneta kram

    SvaraRadera