onsdag 26 maj 2010

Hurra hurra hurra hurra!!























HAPPY ANNIVERSARY!!


Det här är ingen vanlig dag - det är min och makens bröllopsdag :) Idag firar vi porslinsbröllop eller jutebröllop som det också kallas. Tänka sig att det gått hela 20 år sedan vi skred in i kyrkan.... obegripligt...vart har tiden tagit vägen... Jag ser ju förstås att tiden gått när jag tittar på denna kändis nedan som gifte sig ungefär samtidigt som jag vill jag minnas...

















Ja, så här såg jag också ut på ett ungefär :) Modet var som ni ser liiiite annorlunda då jämfört med dagens. Jag skulle ha valt helt andra kläder idag, fniss, kanske en sådan här...





















... klänning med ...





















... frisyren ovan. Även klänningen är en dröm, finns här. Skorna skulle gärna få se ut ...


















... så här! Åh så läckra!!

Middagen skulle jag servera på ...














... denna servis från IKEA. Visst har det stora varuhuset lyckats!

Bröllopsbuketten skulle absolut få se ut som den överst i bild, men den här...























... buketten är också otroligt vacker, härliga liljekonvaljer. Nåja, nu är jag ju redan gift och inte med vem som helst, med världens bästa - hurra för oss idag!























Minns det som igår, när jag steg ur bilen och var på väg upp för trappan till denna fina kyrka! Råkade plötsligt sätta ner klacken rätt genom kjolen, genom allt tyll, olyckan var oundviklig.... Herregud vilken pärs! Men allt det där är historia nu, i ordets rätta bemärkelse tyvärr ;)



Kärleken är så förunderligt stark, 


kuvas av intet i världen. 
Rosor slår ut i den hårdaste mark, 
som sol över mörka gärden. 
Mitt hjärta är ditt, 
ditt hjärta är mitt, 
och aldrig jag lämnar det åter. 
Min lycka är din, 
din lycka är min 
och gråten är min när du gråter. 
/Nils Ferlin


Aka

2 kommentarer:

  1. GRATTIS :). Härliga bilder du visar. Kyrkan ni vigdes i är så fin! Tur att ert äktenskap slutade lyckligare än kändisparet ;). Kram/Annie

    SvaraRadera
  2. Stort stort grattis!! 20 år går så fort, alltför fort.

    Jag är ju inte gift, så jag låter mig inspirereras av dina vackra bilder. Kanske nästa år?

    :)
    Emma

    SvaraRadera