lördag 8 maj 2010

Gästbloggare



Vi hade krulligt finbesök i fredags...

Tjobre! "Äldsta dottern" här. Jag försöker hitta på något fyndigt att skriva om men min kära mor som ropar från nedervåningen har en hel del åsikter och förslag så det är lite svårt att koncentrera sig..hmm, hon verkar ha glömt bort min smått farliga PMS....fast nu tror jag hon märkte av den.

Skämt åsido så, neej då, jag vet exakt vad jag ska blogga om idag. Det är nämligen så att medan mamma står för inredningen i huset, så är mitt största intresse att fylla alla (i alla fall mina) vrår med...djur. Ja, det betyder alltså burar i inredningssammanhang. Det är alltså på grund av mig som hönshuset numera är ett lyxigt kaninhus. Mamma som ville ha en snygg dekoration i trädgården stod för design, pappa fick snickra ett snyggt staket. Själv ville jag väl mest ha ett stort och rymningssäkert kaninhem..smyger in en liten bild på fjolårets vårstädade (och smått omöblerade) hus.




















Men nu var det ju inte det jag skulle blogga om!!


Förutom mina kaniner och akvarium så var jag dessutom hundvakt igår åt den här lilla snyggingen!


















Låt mig presentera grannarnas Lilleman, en sprallig liten valp av rasen Bichon Frisé. Mammig (mattig) som han är så var vi lite rädda att han skulle sitta och gråta hela kvällen medan matte var på konsert, men han ville hellre springa runt och hälsa på samt leka med alla människor han stötte på. Katterna och kaninerna var ju förstås intressanta dom med, dock var inte katterna själva så imponerade.























Det är uppiggande med glada djur i hemmet, särskilt små och lättroade valpar! Är själv sugen på att skaffa hund i framtiden, fast då av rasen Lancashire Heeler. Eftersom jag går djurvårdslinjen på gymnasiet har jag haft turen att få "låna" Kaksi på bilden nedan under hundkursens agilityträning. En söt liten sak, eller hur?




































Bry er inte om min skuttande stil...man kan inte vara snygg jämt.

Det var allt från mig! 


//Sanna

6 kommentarer:

  1. Tack söta Sanna för ditt inlägg i min blogg! Jättefina bilder! Jag vet att det finns hundälskare som läser min blogg så jag hoppas att de kommer att uppskatta inlägget lika mycket som jag:) Hoppas du vill återkomma som gästbloggare!!

    Kramizar från mor

    SvaraRadera
  2. Åå vilka gulliga hundar, särskilt den vita lilla tussen.
    Trevlig helg på er alla!
    Kramar från Lotta och Moa:D

    SvaraRadera
  3. oooohhh, en bichon frisée....hade jag kunnat tänka mig några stycken....men andra hunden minst lika fin....alla djur är fina!
    duktig dotter!
    agneta kram

    SvaraRadera
  4. Hej igen!
    Fast vet du, jag har aldrig sett att hon fått tag på någon sork.....man kanske skulle lära en hund det.....näää....
    Natti natti
    Agneta

    SvaraRadera
  5. Tjo,

    Heelern är ju i alla fall bl.a. råttfångare, så den kan nog ta ett par sorkar. ;)

    //Sanna

    SvaraRadera
  6. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera