onsdag 19 maj 2010

Äntligen grönt
















Syrenbuskarna är ääääntligen på gång!!

Hej vänner!


Hoppas ni haft en bra onsdag! Jag är precis på väg att fixa i ordning en fiskgryta till middag men innan dess vill jag visa att jag ÄNTLIGEN börjar få lite grönt i min trädgård *Ler*. Vet inte om jag överdriver men så här segt brukar det väl ändå inte vara för knopparna att komma igång om våren?? Blir så avundsjuk när jag tittar in hos er andra och ser så jättefina bilder på alla fina blommor som redan är på G.




Min syrenhäck håller faktiskt på att spricka ut, härligt. Häcken är relativt nysatt och det kanske är därför det är så seeegt!? Har funderat på att ta upp dessa plantor och istället välja en vintergrön variant, vill gärna ha insynsskydd även under vinterhalvåret. Nu vacklar jag i beslutet, känns motigt att ändra och plantera om...
















Men titta här då, vad ynkligt...suck. Mina pärlhyacinter har knappt tagit sig upp än... Tror knappt de kommer ta sig alls. Jag har sagt det förut men det tåls att upprepas, "jag gröna fingrar - NOT!".























Det är väl tur att jag har konstgjorda blommor att glädjas åt, de gör en ALDRIG besviken :)



Tittar ni noga ser ni bloggerskan själv spegla sig i blommans mitt :)

Mysig onsdag kväll alla rara där ute!


Tjing från aka

1 kommentar:

  1. Här kändes bladsprickningen oxå väldigt seg, ända tills för en vecka sen då värmeböljan kom o allt plötsligt började växa med rekordfart. Björken utanför vårt sovrumsfönster blev alldeles grön på bara ett dygn... o granntantens tulpaner har växt upp från små späda skott till stora ljuvliga blommor på bara några dagar! Så ha lite tålamod, snart blommar nog dina pärlhyacinter o syrenhäcken ;) (men din prydnadsblomma är verkligen fin :))

    SvaraRadera