måndag 24 maj 2010

Annorlunda solparasoll


Hur sött är inte detta parasoll!! Bild hittat på nätet.


HAPPY MONDAY!

Sådär ja, nyss hemkommen efter veckans första arbetsdag! Mycket att göra både hemma och på jobbet, här saknas bara mer tid, tror många känner igen sig, pust. Bloggskrivandet ger mig inspiration och får mig att varva ner - välbehövligt!

Bjuder på lite fin inspiration till uteplatser idag - fina parasoll! Det finns ju mer ordinära att köpa i butikerna men hur roliga är inte de här lite udda parasollen!! Förgyller vilken altan som helst... men de måste förstås hitta sin rätta miljö, fniss.



Härligt grönt parasoll från Balkongshoppen. Fungerar som ett lövverk där solen silas genom parasollet! Ser ni den guldfärgade fågeln på toppen av parasollet, vad gulligt! Nja, jag är nog lite för konservativ när det gäller val av parasoll, det får inte sticka ut alltför mycket. Gillar när det är lite mer stilrent som...






... det här, gah vad fint! Älskar den fina turkosa färgen emot det vita putshuset, såå fräscht!! Finns här.




Dessa parasollfötter ovan kanske inte direkt matchar det turkosa parasollet :)  men visst är de härliga, en buddhafigur och en sköldpadda, du hittar dem här.

Är ni ute efter något extremt inovativt så är väl skuggseglet från Form Chill  nedan något i hästväg...




... så himla häftigt!! Detta skuggsegel är tillägnat dig som vill sticka ut! Tänk på sommarfesten... tror seglet i sig skulle vara ett av kvällens stora samtalsämne! Tar tillbaka det jag skrev ovan om att jag är för konservativ i smaken vad gäller parasoll, det här är läckert om ni frågar mig! Tyvärr passar det inte in i min miljö.... Men titta på det, det är ju herregud ren konst det här!



Parasollet ovan är ju också helt fantastiskt - Fatboy Marimekko röd! Tänk parasollet ihop med en grå eller vit husfasad och....






... Grythyttans möbler (fast med annan färg på dynorna förstås), snyggt va??


TREVLIG MÅNDAGKVÄLL! 

2 kommentarer:

  1. Fick inspiration av dina parasollbilder. Är ute efter ett parasoll till våran nyrenoverade Grythyttanmöbel. Buddafot...not! Jag vill bara ha en klassisk typ randig men det verkar vara svårt att hitta...har kollat igenom affärerna i närheten. Sitter sällan under parasoll, älskar ju solen. Längtar ut till din brygga :)
    Go natt och kram från Lotta

    SvaraRadera
  2. Häftiga parasoller.
    Så snyggt ni har gjort i taket. Hur fint som helst.:-) Kram Stina

    SvaraRadera