söndag 30 maj 2010

Albina plena

















Är så glad åt min fina klematis!


Grattis på Er Dag alla fina mammor!


Morgonen hade inte kunnat börja bättre, uppvaktades av yngsta dottern med detta...



... kuvert med hela tre stycken gratis ryggmassagebiljetter, gah vad härligt!! Tack söta J!! Gissa om maken blev avis :) Min agenda för övrigt idag består av tentafix och fortsatt trädgårdsarbete.

Visar nedan en bild på min klematis Albina Plena (sibirisk klematis) som jag planterat mot garageväggen. Växtstödet har maken snickrat och det har målats i samma Falu-röda färg som husväggen.



Den är fortfarande ynklig, jag planterade den förra året, men hoppas den kommer trivas hos mig. Denna sort trivs bra i skuggiga lägen, perfekt alltså att ha den på den här platsen vid den solfattiga garageväggen. Jag hade en likadan klematis där jag bodde tidigare och njöt i fulla drag då den blommade. Visste direkt att jag ville ha en likadan här jag bor nu. Nu kommer alla som promenerar eller åker förbi med bilen på vägen att kunna njuta av växten också :)

Blommorna har inte spruckit ut ännu...



... återkommer med en bild då de gjort det. Nedan ser ni exempel på....



... de supersöta blommorna.

Trevlig mors-dag!

2 kommentarer:

  1. Vad tjusigt du kommer att få det!
    :)

    SvaraRadera
  2. Inte illa med massage-presentkort. Klematisen är fin, att den dessutom trivs i skuggiga lägen är ett stort plus. Måste lägga namnet på minnet, tror redan jag vet var jag kunde plantera min Albina Plena i framtiden ;).

    SvaraRadera