onsdag 28 april 2010

Underbart hantverk


Har alltid varit svag för fin keramik, är så roligt att kunna duka upp lite fint både till vardag och fest. Köper sällan keramik till mig själv, det blir snarare som presenter till andra. Är imponerad över att det finns människor som kan få till så fina hantverk. Titta bara på fatet nedan gjort av keramikern Ulla Nilsson, Arvika Konsthantverk. Det kan vara det finaste fat jag någonsin sett...ja, jag tror faktiskt det! Jag har sparat bilden i mitt arkiv länge - har tänkt att jag någon gång ska köpa det *ler*. Gissar att det kostar skjortan!!


















Och se bara på denna skönhet, ett vackert fat....






... och förförande fina äggkoppar av duktiga Kerstin Andersson, Arvika Konsthantverk - me like!! De skulle definitivt förgylla min frukost!

5 kommentarer:

  1. Hej :). Hit är jag glad att jag hittade och jag kommer nog fler gånger på besök ;). Vad fint ni bor, vilken underbar sjöutsikt!!! Ser fram emot fler bilder från er gård :). /Annie

    SvaraRadera
  2. Vilken fin keramik du visar!
    Bilden i headern, visar den var du bor.....i så fall måste du väl ändå bo i Paradiset.....så vackert, jag blir gråtmild!
    Har du haft blog förut? Den ser ju ny ut, men det ringer små klockor bak i huvudet på mig....
    Vi hörs mera, jag kommer i alla fall snart tillbaka till din värld! Och tack för att du tittade in hos mig!
    Kram
    Agneta

    SvaraRadera
  3. Hej Annie och Agneta!

    Oj, vad glad jag blir över era kommentarer! Ni är så välkomna till mig! Detta är min första blogg och headern visar min utsikt från köksfönstret! Jätteroligt att ni tittade in här!
    kramizar från aka

    SvaraRadera
  4. Hei!
    Vakker keramikk!!
    Og så nydelig utsikt fra kjøkkenet!! For et fantastisk sted å bo:)
    Tusen takk for koselig hilsen hos meg!
    Klem Anita

    SvaraRadera
  5. Välkommen ut i bloggvärlden. Nu är jag rejält avundsjuk, hmmm sjöutsikt! Så underbart vackert du bor, bara att hoppa i och bada... inte alla förunnat!

    Vacker rejäl keramik, jag gillar sånt. Det ska bli roligt att följa din blogg. Tack för att du hittat min!

    Ha det bra i ditt paradis.
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera